Rajalsõidu meelespea

 

  1. Sõida rajal ohutult. Ei ole vaja esimestel ringidel üritada lüüa rajarekordit. Alusta rahulikumalt ja tõsta tempot järk-järgult;
  2. Boksiteel (pit-lane) toimub liiklus boksitee vasakus sõidureas. Vasak sõidurida on see, mis asub vasakul (jah, me kordame seda üle, sest elu on näidanud, et inimestel on seda väga raske meeles pidada ja mõista). Boksitee seda osa, mis ei ole vasak sõidurida kasutame peatumiseks ja parkimiseks. Ära ürita leida mingit muud boksiteel liikumise viisi;
  3. Maksimaalne lubatud liikumiskiirus boksiteel on 50 km/h, parklas 30 km/h;
  4. Liiklus ringrajal ja boksiteel on ainult ühesuunaline. Kui oled kuskilt mööda sõitnud, siis ära pööra ringi, vaid tule ringiga tagasi. Vastassuunas sõitmise peale saame väga kurjaks kuna see on väga ohtlik tegevus;
  5. Boksiteelt ringrajale sõitmisel ei ole lubatud ületada raja asfalkattele kantud valget joont.
  6. Ringrajalt boksiteele sõitmiseks on ette nähtud ainult üks koht. See asub raja paremas servas enne stardisirgele pööravat kurvi. Tee endale juba sõitu alustades selgeks, kus see asub. Mitte mingil juhul ei ole lubatud ringrajalt boksiteele sõita boksiteelt väljuva tee kaudu vastassuunas;
  7. Kui stardikaare all lehvitatakse punast lippu ja/või põlevad foori punased tuled võta hoog maha ja sõida rahulikult ringi lõpus boksiteele või parklasse. Rajal võib olla sel ajal oht, mistõttu ole valmis vajadusel peatuma;
  8. Rajale minek juhul kui boksiteel on punane lipp, fooris põlevad punased tuled, tõkkepuu on suletud asendis või sul puudub rajalsõidu pilet, on rangelt keelatud;
  9. Kui su sõidukile tekib rajal sõites tehniline rike, siis peatu lähimas ohutus kohas raja servas. Tehnilise rikke tulemusena võib sõidukist lekkida vedelikke, mille laotamisel ringrajale saad sa kaela kaassõitjate pahameele, sest keegi meist ei taha sõita õlisel asfaldil;
  10. Kui su sõbra sõidukil tekkis rajal sõites tehniline rike, siis ära torma talle appi, vaid probleemi märkamisel informeeri sellest raja personali. Rajale on lubatud minna vaid juhul kui raja personal on selleks loa andnud;
  11. Möödasõit eesliikuvast sõidukist soorita vasakult. Enne möödasõidu alustamist veendu, et eesliikuja on sind märganud ja mõistnud, et soovid temast mööduda;
  12. Hoia ringraja inventari heaperemehelikult, seal hulgas ära pane kiivrit tagurpidi maha ega jäta kuskile lohakile. Kiiver on tähtis asi, mis kaitseb su pead ja viisakas on kiivri eest kenasti hoolitseda;
  13. Kui juhtud rajalt üle äärekivide välja sõitma, siis tule asfaldile tagasi nii, et sa ei sõida üle äärekivide serva. See on sõiduki tervisele kasulik;
  14. Ära loobi maha konisid ja muud prahti. Oma kodus sa ilmselt seda ei tee;
  15. Järgi raja personali poolt antavaid juhiseid ja korraldusi. Me seame reeglid vaid selleks, et nii sinul kui kõigil teistel oleks võimalik saada hea elamus ohutus keskkonnas. Me ei pea reeglite täitmise või tõlgendamise üle läbirääkimisi, palun lihtsalt aktsepteeri neid;
  16. Arvesta teiste samal ajal rajal sõitjatega. Kui saame sinu tegevuse kohta kaebuse kahelt sõitjalt, pead rajalt lahkuma;
  17. Nüüd loe eeltoodud lihtsad reeglid veelkord läbi, sest elu on näidanud, et seda on sageli vaja. Muidu ei jää meelde J