Kuus korduvat küsimust ja vastust uuenenud Audruringi kohta

Audruringi rekonstrueerimine on jõudnud lõpusirgele. Aga mis seisus Pärnu külje all
asuv rada siis ikkagi on? Huvilised muudkui uurivad: millal? kuidas? miks? Nüüd
vastab kuuele kõige enam esitatud küsimusele raja rekonstrueerimise eestvedaja,
A2 Racing MTÜ juhatuse liige Andres Hall.

Millal toimub rekonstrueeritud rajal esimene võistlus?
Esimene võistlus uuel ringrajal toimub 1.-2. septembril, kui korraldame mootorrataste
ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste etapi. Teine meie poolt korraldatav võistlus toimub kaks
nädalat hiljem, 15.-16. septembril, kui peetakse nii autode kui ka mootorrataste ringrajasõidu
Eesti meistrivõistluste etapp. Autodel kuulub see ka Balti meistrivõistluste arvestusse.


Kas uuele rajale pandi maha spetsiaalne ringrajaasfalt?
Ei, spetsiaalset ringrajaasfalti pole olemas. Erinevad maailma ringrajad on kaetud erinevate
asfaldisortidega sõltuvalt sellest, mida projekteerimisel oluliseks on peetud. Audruringile pandud
asfalti – SMA-segu – kasutatakse ka suure liikluskoormusega maanteedel. See asfaldisegu
sisaldab ainult graniitkillustikku, mis teeb katte väga vastupidavaks soolale ja naastrehvidele,
ehkki neid siia rajale ei tule.


Kas uus asfalt on ka libe?
Minu senised sõidud erinevate autodega on näidanud, et uus asfalt ei ole libe, kuigi ta on pealt
veel bituumenine. Ilmselt pidamisomadused veel muutuvad – ma ei tea, kas halvemaks või
paremaks –, kui bituumenikiht maha kulub, aga muretseda selle pärast pole tarvis.


Millal kogu ringrajaehitus lõplikult valmib?
Seda küsimust on mulle kõige rohkem esitatud. Boksihoone ehitus, mis praegu on veel üsna
algusjärgus, peab praeguste plaanide kohaselt valmis saama novembris ehk umbes kolme ja
poole kuu pärast. Tänaseks on põhimahus valminud ringrada ise oma asfaltkatte ja piiretega,
väljasõidualasid ja äärekive veel natuke ehitatakse, aga need saavad üsna pea valmis. Ehk
vastus – kogu kompleks valmib lõplikult novembris.


Miks on raja ümber nii palju aedu?
Pidevalt uuritakse, miks meil on raja ümber topeltaiad, kas see on mingi FIA nõue. Tegelikult on
põhjus lihtne – need aiad on erinevat tüüpi. Välimine võrkaed ehk niinimetatud piletimüügiaed
piirab kogu territooriumi ja selle taha lastakse väravate kaudu inimesi, kes ostavad pileti või kellel
on sinna pääsuks mingi muu õigus. Sisemine võrkaed on aga püstitatud selleks, et raja äärde
võistlust vaatama tulnud inimesed ei satuks rajale ega tekitaks seal ohtlikke olukordi. Kolmas,
kõige sisemine aed on põrkepiire, mis takistab rajalt välja sõitnud mootorrataste või autode
paiskumist publiku sekka. Põrkepiirde põhiülesanne on tagada rajaservas viibijate turvalisus.


Kust uuel rajal võistlusi vaadata saab?
Publikuala on kogu ringraja perimeetri ulatuses väljaspool rada. Kasutatavad on kõik senised
vaatamiskohad – vana stardisirge kõrval, vana tagasirge kõrval – ja samuti mõned uued. Näiteks
uue stardisirge lõpus olevast künkast saab suure tõenäosusega populaarne vaatamiskoht, sest
selle juures olevas tagasipöördes hakkab võistluste ajal ilmselt nii mõndagi põnevat juhtuma.
Üheks atraktiivseks vaatamiskohaks kujuneb arvatavasti ka boksihoone katus. Hoone on
projekteeritud selliselt, et katusele on võimalik paigaldada nii telke kui ka teisaldatavaid tribüüne.
Seega saab katuseala kasutada nii VIP-tsoonina kui ka tavalise vaatamiskohana.


Andres Halli intervjuud saab vaadata ka VIDEONA.