Eesti autoringraja meistrid selgusid auto24ringil ülipõnevates heitlustes

Nädalavahetusel selguseid auto24ringil toimunud Estonian Grand Prix võistlusel selle aasta Eesti meistrid autoringrajasõidus. Ühtlasi peeti nädalavahetusel ka esimest korda uue Põhjamaade vormelisarja SMP F4 etapp, mis tõi kohale sõitjaid Venemaalt, Rootsis ja Soomest. Sellise kõrge tasemega ja Rahvusvahelises Autoliidus FIA heaks kiidetud sarja toimumist lubas auto24ringile väljastatud FIA Grade 4 rajalitsents.

Vormel Scandic klassis oli võimalus meistriks tulla mitmel sõitjal, põhiline heitlus tõotas tulla kahe ALM Motorsport tiimikaaslase Tõnis Vanaselja ja Jan-Erik Meikupi vahel, ühe etapi vahele jätnud Antti Rammol oli samuti võimalus olemas, kuid see oleks eeldanud konkurentide ebaõnne. Vanaselja edu Meikupi ees oli 11 punkti, Rammo ees aga 24 punkti.

Kvalifikatsiooni kiireim oli Frederik Pihlakas Meikupi, Rammo ja Vanaselja ees. Esimeses võistlussõidus asus Rammo võistlust juhtima ja võitis selle poole sekundilise eduga Meikupi ees, kolmas oli Vanaselja, kes kaotas Rammole 1,4 sekundit. Vanaseljal oli enne hooaja viimast sõitu 164, Meikupil 157 ja Rammol 149 punkti, seega võimalus tulla meistriks kõigil kolmel.

Teises sõidus pani oma esimest hooaega vormeliroolis tegev Meikup mängu kõik, mis panna oli. Ta võitis sõidu, edestades teise koha saanud Vanaseljat nelja sekundiga. Kiireim ring võistluses andis talle veel ühe lisapunkti. Kui hooaja punktid kokku loeti, võis Tõnis Vanaselja õnnitlusi vastu võtma hakata, sest tema on tänavune Eesti meister, Meikup saab tänavuse hõbeda, vahe kahe tiimikaaslase vahel jäi vaid ühe punkti peale. Rammo on tänavune pronks, sõidus jäi ta kahjuks raja äärde, kuid sai siiski seitsmenda koha punktid. Teise sõidu kolmas oli Markus Jugala.

BMW 325 Cup klassis oli väga heas hoos sarja liider ja valitsev meister Allan Tigane, kes võitis kvalifikatsiooni, edestades sellel aastal tsikli auto vastu vahetanud Andre Kiili 0,9 sekundiga. Sarjas teisel kohal olev Mikk Maaten oli kvalifikatsioonis kolmas (+1,17 s). Kvalifikatsiooni võit andis Tigasele ühe lisapunkti ja tema edu enne hooaja kahte viimast sõitu oli Maateni ees üheksa punkti.

Maaten asus esimest sõitu juhtima, kuid üsna sõidu alguses möödus Tigane temast ja koos kihutati terve sõit, finišijoonel oli Tigase edu Maateni ees 0,8 sekundit ja Tigase nimele jäi ka kiireim ring, mis andis juurde ühe lisapunkti ja enne viimast sõitu edestas ta Maatenit 15 punktiga. Kolmas oli sõidus Kren Tunder.

Teises sõidus asus taas liidrikohale Tigane, teisel kohal sõitis Tunder, kelle järel Maaten. Sõidu lõpuosas suutis Maaten Tunderist mööduda ja ka Tigasele kandadele astuda, kuid võit taas Tigasele, seda 0,035 sekundilise eduga Maateni ees, Tunder tuli üle lõpujoone 0,5 sekundit hiljem.

Eesti meistriks tuli Allan Tigane (234 p), teine Mikk Maaten (213 p) ja kolmas Kren Tunder (153 p), kes selle etapiga möödus neljanda koha sarjas saanud Andre Kiilist (148 p).

Allikas: Eesti  Autospordi Liit