Ruudulipp.ee: Audruringil tuleb nädalavahetusel rajale üle 150 võistleja

15.-16. septembril, ehk eeloleval nädalavahetusel toimub uuenenud Audruringil hooaja suurim ringrajavõistlus, mis ühtlasi paneb punkti nii Eesti auto-kui motoringrajahooajale. Kokku on kahe ala peale stardis üle 150 võistleja, sellise osalejatearvuga võistlust ringrajal lähiajaloost meelde ei tule.

 

Tegevus Audruringil algab juba neljapäeval, kui sõidetakse vabatreeninguid, reedel jätkatakse vabatreeningutega ja toimub registreerimine ning tehniline kontroll. Pealtvaatajate jaoks läheb asi põnevaks alates laupäevast, kui sõidetakse vabatreeningud ja kvalifikatsioonid ning kolm esimest võidusõitu. Pühapäev on puhtalt võidusõitude päralt.

Kui mootorrataste Eesti meistrisarja etapp sõideti uuel rajal kaks nädalat tagasi, siis autoringraja jaoks on see esimene kord sõita Eesti meistrivõistluste etapp uuel Audruringil. Lisaks Eesti sarjale on kavas ka sõidud Balti ja Läti meistrivõistluste sarjades. Üks põnevamaid klasse on kindlasti meie enda BMW 325 Cup, kus on eelregistreerunud pea 20 võistlejat. Raimo Kulli on küll endale meistritiitli kindlustanud, kuid on selge, et igaüks soovib olla esimene võitja uuel rajal, seega pinget jagub nendesse sõitudesse palju. Üle pika aja saab taas Eestis sõitmas näha vormelautosid, teiste hulgas tuleb rajale ka Nanci Ristla, kes on esimene ja seni ainuke Eesti naisvormelipiloot, kes ametlikul võistlusel osalenud. Põnevust pakuvad ka Kumho Challenge, kus Steven Puustil. Palju osalejaid on Läti rahvuslikus klassis ja Baltic Open klassis lisavad konkurentsi Venemaa sõitjad Neva Racing meeskonnast, kes toovad siia kolm Honda Civic Type-R võistlusautot.

Mis mulje uus rada autoringraja sõitjatele on jätnud, räägin Raimo Kulli: “Olen Audruringil praeguseks sõitnud 60-70 ringi, umbes 200 kilomeetrit. Rada on laiemaks ja kõvasti kiiremaks tehtud. Kate on praeguse seisuga väga hea, ei ole libe ega midagi. Rehve kulub vähem, pidureid rohkem. Kui terve ring läbi võtta, siis stardist minnes on sirge ja esimene kurv täiesti uued. Kurv on kerge parempoolse paindega ja kuna betoonist boksimüür on ees, siis kurvi ennast tegelikult ei näe. Suure hooga tulles on väga keeruline õiget pidurduskohta leida. Projekteerimisel ilmselt arvati, et sinna mahub mitu autot kõrvuti, aga reaalselt mahub üks. Pidurdusteekond ja trajektoor on täpselt väljast sisse, kahekesi läheb päris kitsaks.

Edasi tuleb pikk-pikk sirge, meie BMW 325 Cupi autoga pole seal ilmselt mingeid probleeme, võib-olla kiirematega tuleb trajektoori valida. Siis tuleb vanale rajale tagasiminek, mis on väga-väga huvitavaks tehtud – kiire Spin FM-i paremkurv läheb kohe üle Enos Motorspordi vasakkurviks ja tagasirgeks. Vasakkurv on suure kaldega ja sealt saab tunduvalt suurema hooga läbi minna kui esialgu tundub.

Tagasirge on enam-vähem sama, Velt Motorspordi kurvi on natuke sissepoole toodud ja sealt saab jälle lihtsamalt läbi. Meie klassi sõitja seisukohalt on see võib-olla isegi miinus. Kui varem oli ikka väike närvikõdi, kas mahub läbi või ei, siis praegu pole enam küsimustki – täisgaasiga! Ilmselt GT-autodega on huvitavam.

Pika sirge lõpp on sama, vana Nurme teelt mahapööre, praegune RacingExperdi kurv on tehtud väga kavalalt. Sissepööramisel jääb mulje, et ruumi on palju, aga välja minnes tõmbab tee kokku ja kallet on ka vähemaks võetud, nii et see on igatpidi huvitav. Kunagine esimene kurv ja järgmine, parem terav Tiigi kurv on kõige sarnasemad vana raja omadele. Päris viimane kurv ehk stardisirgele väljumine on jälle huvitav, trajektoori lõpus on tee negatiivse kaldega. Seal on väga lihtne eksida ja üle ääre lasta, sissekeeramiseks tuleb leida õige koht ja õige hoog.

Kõige kiirem koht rajal on endiselt Autolehe sirge lõpus, minu auto jooksis seal välja 186 km/h, BMW 325 Cupi ülekanne lihtsalt ei võimalda rohkem. Stardisirge lõpus oli kiirus umbes 140, uue sirge lõpus umbes 160 km/h. Parimad ringiajad sain treeningul 1.31 algusse. Ma arvan, et meie BMW 325 Cupi autoga sealt väga palju maha enam võtta ei saagi, kurvide õppimisega vast sekund-poolteist. Rada on nii kiire ja BMW Cupi autoga nii lihtne sõita, et raske on kuskilt aega võita. Võib-olla siis, kui äärekivid pannakse ja rajale kummikiht peale tekib. Aga võimsama autoga on see kindlasti väga huvitav rada.”

Mootorratastele on see võistlus samuti hooaja viimaseks meistrivõistluste ja karikavõistluste etapiks. Seltskond, kes rajale tuleb on enamjaolt sama, kes kaks nädalat tagasi seal esimest korda mõõtu võttis ja on põhjust uskuda, et hea ilma korral purustatakse esimesel võistlusel Hanno Veldi poolt välja sõidetud rajarekord 1.17,672. Põhjus ikka selles, et kõigil, kaasa arvatud Veldil endal tuleb uue raja osas iga meetriga kogemust juurde. Võistlevateks klassideks on Superbike, Superstock 600, külgvankrid, Rookie 600 ja Rookie 1000 ning C-klass.

Laupäeval, 15. septembril antakse esimene võistlusstart kell 16.40 ja pühapäeval, 16. septembril kell 8.30. kahe päeva pilet maksab 10 eurot, ühe päeva pilet 7 eurot.