Super ringrajavõistlus Vesa Kalliole: kaks võitu ja kaks rajarekordit!

Soome motoringraja äss Vesa Kallio võitis täna auto24RINGil nii Superstock kui Superbike klassi sõidu kui püstitas mõlemas klassis uue rekordi.

 

Mootorrataste kiireima ringiaja üldse sõitis Kallio välja klassis Superbike ning see on tänasest uskumatud 1.14,348 (suurim kiirus 153,494 km/h).

Eilsetes kvalifikatsioonisõitudes jäi minuti ja 14 sekundi piir mootorratastel alistamata ning Kallio näitas kvalifikatsioonis alles kolmandat aega. Võistlussõidus polnud aga võitjas kahtlust: Kallio trügis liidriks juba teisel ringil ning venitas vahe lähima konkurendi, eile kvalifikatsioonis parima aja välja sõitnud Sami Pennaga sajandipikkuseks. Nende selja taga pakkusid põnevat duelli rahvuskaaslased Erno Kostamo ja Kari Vehniäinen ning kuigi vana kala Vehniäinen, kes varem võitis ka Honda CBR 250R klassi, vahepeal kolmandaks tõusis, läks Kostamo temast finišiks siiski mööda. Parima eestlasena lõpetas Hanno Velt, kes vahepeal hoidis neljandat kohta, kuuendana.

„Hakkasin lõpuks veidi väsima,“ ütles Kallio auhinda vastu võttes, kuid jäi nädalavahetusega ülimalt rahule.

Ka Saksa Auto AMK Superstock klassis läks Kallio konkurentidel pikalt eest ning tegi rajarekordiks 1.15,968. Tema selja taga tuli sõidu lõpuks kahjuks pettuda Eesti kiireima, Martin Pärtelpoja fännidel, kuna pikalt teisel kohal sõitnud Pärtelpoja selja taga möödasõiduvõimalust passinud soomlane Jani Käkelä trügis lõpuks siiski mööda ning Pärtelpojale teist kohta enam tagasi ei andnud. Sõidu katkestasid kahjuks kaks kiiret soomlannat Jasmin Sarjos ja Kirsi Kainulainen.

Elu põnevaima võidusõidu pakkusid aga igamehe võrdsete tsiklite võistlusklassis Honda CBR 500 Martin Pärtelpoja vend Karl ja sarja juhtiv Mihkel Osula. Kogu sõit liiguti rajal tihke tandemina ning üksteisest sõideti mööda sagedamini, kui keegi jõudis kokku lugeda. Rajal näis olevat paar kohta, mis sobisid Osulale paremini ja paar kohta, mis sobisid paremini konkurendile, kuid kuna Pärtelpojale soodne möödumiskoht oli vahetult enne finišit, pääses ta veel viimast korda Osulast mööda ja võitis sõidu. Vahe vaid 0,099 sekundit! Kolmas oli Allar Jõulu, kellele oli suureks auks pakkuda konkurentsi ning lõpuks mööduda pärast aastatepikkust pausi taas võidusõidurajal olnud motolegendile Peeter Kovalile.

Ka külgvankritel sõideti välja rajarekord, see on nüüd 1.18,459 ja Petri Makkula / Timo Karttiala nimel, kes võitsid Eero Pärmi / Peeter Küüdi ja Tapio Mustoneni/ Kim Frimani ees ka sõidu. Muuseas on Karttiala tulnud 2008. aastal ka külgvankritel motoringraja maailmameistriks.

Rookie 1000 sõidus käis eestlaste Erkki Maripuu ja Siim Soomanni vahel kõva kemplemine kolmanda koha pärast, mille Soomann enda kasuks pööras, kui Maripuu ja lätlane Ilmars Rudzons ühes kurvis kokku põrkasid ja rajalt välja sõitsid. Esimene ja teine koht selles klassis läksid soomlastele, Mika Hautalale ja Joni Leinole.

Rookie 600 klassis läks esikoht Lätti, Janis Eglitisele, teine ja kolmas olid soomlased, Aki Valkila ja Henry Junkkarinen. Biker 24 C-klassis teiseks tulnud Anastassia Kovalenko oli selles klassis 7. Biker 24 C-klassi sõidu tulemused otsustati viienda ringi lõpu seisuga, kuna kuuendal ringil kukkus lätlane Normunds Lojans. Kolmanda koha sai ta siiski, võitis Aivo Avik.

Nostalgiahõngu ja sügava austust tõi auto24RINGile päeva viimane start, kus Historic klassis läksid rajale legendaarsed endised võidusõitjad legendaarsetel võidusõiduratastel. Osalejaid oli üle 30 ning nimekate meeste rivist eestlastele tuntuim on kindlasti Lembit Teesalu. Teesalu lõpetas 8., Mati Reinup 16. ja Urmo Kadakas 18.

Ilmaolud on terve nädalavahetuse Pärnus olnud mõnusa Bridgestone Eesti motoringraja meistrivõistlustele lõpuakordi andmiseks ja ka rekordite püstitamiseks olnud eba-Eesti-sügiselikult soodsad: palav ja tuulevaikne ilm. Ühtlasi tähistatakse Eesti motoringraja 80. juubelit.

Üle aastate osavõtjaterohkema motoringrajavõistluse Eestis, Bridgestone Eesti, Soome ja Läti meistrivõistluste ühisetapi täpsemad tulemused leiab Mylapsist.

 

Allikas: www.motoringrada.ee