Eesti suurim motoringraja võistlus pakkus ülipõnevaid võidusõite mõlemal päeval

Lõppenud nädalavahetusel sõideti Pärnu külje all asuval auto24ringil nii Eesti kui Soome motoringraja meistrivõistluste etapp, kus rajal käis üle 150 motosportlase Eestist ja naaberriikidest. 

Kuna tegemist oli Soome meistrivõistluste etapiga, mille raames jagati Eesti meistrivõistluste punkte, siis toimus võistlus meie põhjanaabrite formaadi järgi, kus laupäeval sõideti lühikesed sprindisõidud ja pühapäeval toimusid põhisõidud, kus Eesti meistri- ja karikavõistluste arvestusse läksid mõlema päeva tulemused.

Kõige kiiremas Superbike klassis toimusid mõlemal päeval ülipõnevad võidukihutamised, kus võitja selgus alles viimastel meetritel. Laupäevase sprindivõistluse võitis soomlane Sami Penna ülinapi 0,064 sekundilise eduga kaasmaalase Kari Vehniäineni (mõlemad BMW) ees, kes ei saanud kõige paremat starti ja oli võistluse esimeses osas alles viiendal kohal. Kolmandana ületas lõpujoone Hanno Velt (Kawasaki), kes kaotas võitjale 0,89 sekundiga. Sõitu esimesed ringid juhtinud kvalifikatsiooni kiireim Martin Pärtelpoeg (Honda) pidi selles sõidus neljanda kohaga leppima, tema kaotas Pennale lõpuks 1,57 sekundiga.
Pühapäeval toimunud võidukihutamine oli veelgi põnevam, kus lahendus saabus alles viimases kurvis. Sõidu jooksul hoidsid liidrikohta nii Pärtelpoeg, oma 40-ndat juubelit tähistanud Velt kui Vehniäinen ning viimasele ringile läks esimesena Velt, keda jälitasid Vehniäinen, Pärtelpoeg ja Penna. Velt oli liider kuni viimase kurvini, kus talle ringiga mahajääja ette jäi ja Vehniäinen kasutas olukorda koheselt ära ning pääses mööda. Lõpujoonel edestas ta Velti 0,078; Pärtelpoega 0,65 ja Pennat 0,89 sekundiga. Eesti meistrivõistluste kolmanda koha punktid võttis Toomas Tomson (Kawasaki), kes oli laupäeval 7-s ja pühapäeval 12-s.

SuperStock 600 masinaklassis võitis mõlemal päeval mõned aastad tagasi Superbike klassis Soome meistritiitli eest võidelnud, kuid seejärel aktiivsest spordist loobunud ja perele pühendunud Mika Koivuniemi (Yamaha). Laupäeval järgnesid talle kaasmaalased Ville Kandelin (Triumph; +0,52) ja Aki Valkila (Kawasaki; +5,07) ning pühapäeval Valkila (+9,4) ja laupäeval seitsmendana lõpetanud Joel Vinnikainen (Yamaha; 9,62). Eestlastest oli parim Kristian Beljaev (Yamaha), kes oli mõlemal päeval viies. Eesti meistrivõistluste arvestuses saavutas teise koha Taavi Ross (Kawasaki), kes lõpetas sõidud SuperStock arvestuses 10-nda ja 7-ndana. Selle klassi ainus Eesti naisvõistleja Maarja Noorak (Yamaha) oli laupäeval 17-s ja pühapäeval 12-s ning EMV arvestuses kolmas. Pühapäeval parandas ta ka oma isiklikku ringirekordit lausa 2,4 sekundit, milleks on nüüd 1.20,047.

Külgvankritel võtsid auto24ringilt kaks võitu maailmameistrivõistlustel osalevad soomlased Petri Makkula – Harri Asumaniemi (BMW), kes võidutsesid mõlemal päeval sellel hooajal kõik Eesti ja Soome meistrivõistluste etapid võitnud eestlaste Eero Pärm – Mairon Meius (Suzuki) ning kaasmaalaste Markku Artiola – Joonas Salu (Yamaha) ees. Pühapäeval toimunud sõidus jahtisid Makkula – Asumaniemi selle klassi rajarekordit ja sõitsid välja aja 1 minut ja 18,542 sekundit, kuid jäid rekordile (1.18,459), mille Makkula eelmisel aastal koos Timo Karttialaga välja sõitis, napilt alla. Pärm – Meius suutsid enda ringirekordi uude sekundisse viia, kui nad said ringiajaks 1.19,707, ühtlasi jätkavad eestlased peale auto24ringi sõite mõlema riigi meistrivõistluste liidritena. Eesti meistrivõistluste arvestuses järgnesid Pärm – Meius ja Artiola – Salu meeskondadele Pasi Vepsä – Pasi Ruponen (Yamaha), kes olid kummalgi päeval neljandad.

Rookie 1000 klassi sõitjad pidid esialgselt startima Superbike sõidus, kuid kuna osalejaid oli selles klassis väga palju, siis otsustasid organisaatorid, et Rookie 1000-le toimuvad eraldi sõidud. Laupäeval toimunud sõidus võidutses Olli Immonen (BMW) kaasmaalaste Markus Veistola (Kawasaki) ja Mikko Sorri (Suzuki) ees, parima eestlasena oli Allan Meriküla (BMW) viies. Pühapäeval katkestati võistlus ühe tõsise kukkumise tõttu ja toimus kordusstart, hiljem sõitude tulemused liideti ning kahe sõidu tulemusena võitis Meriküla soomlaste Sorri ja laupäeval neljandana lõpetanud Hannu Vuorineni (Suzuki) ees. Eesti karikaarvestuses järgnesid Merikülale Madis Vestel (Suzuki), kes oli laupäeval 18-s ja pühapäeval 6-s ning Hardi Väljamäe (Suzuki), tema lõpetas sõidud vastavalt 6-nda ja 13-ndana.

SuperStock 600 klassiga koos võistelnud Rookie 600 klassis, kus esimesed kohad kuulusid Soome sõitjatele, võitis Eesti karikavõistluste arvestuses etapi Mait Vestel (Yamaha), tema lõpetas laupäeval 8-ndana, kuid tegi pühapäeval head sõitu ja oli kolmas. Väga vapralt esines kolm nädalat tagasi Soome meistrivõistlustel rangluu murdnud Anastassia Kovalenko (Yamaha), kes hoolimata oma vigastusest saavutas omas klassis mõlemal päeval 7-nda koha ja oli Eesti karikaarvestuses teine. Ühtlasi parandas Kovalenko enda ringirekordit milleks on nüüd 1.21,4. Selle klassi Eesti arvestuse kolmas oli Egon Peterson (Suzuki), tema oli laupäeval 11-s ja pühapäeval 9-s.

C-klassi võidusõit toimus koos soomlaste YCC masinaklassiga ainult laupäeval ja seal oli kiireim eestlane võidukihutamise kuuendana lõpetanud Albert Dubnitski (Kawasaki). Eesti karikaarvestuses järgnes talle, nagu ka hooaja avaetapil, Andry Blank (Kawasaki), kes oli sõidus 11-s. Eesti karikaarvestuses noppis seekord kolmanda koha punktid Erki Anto (BMW), tema oli 21 sõitja seas 15-s.

Laupäeval toimusid ka ajalooliste tsiklite sõidud ja seal saavutas Classic sõidus Mati Reinup oma 250cc Vihur Yamaha tsiklil 9-nda koha. Classic Formula võistlussõitu eelnevalt registreerunud Peeter Koval ei jõudnud, Urmo Kadakas sai seevastu oma Vihur Junior ZC 250cc tsikliga sõita kvalifikatsioonis ainult kolm ringi ja võistlussõidus katkestas ta avaringil.

Eesti motoringraja meistrivõistlused jätkuvad 25.-27. juulil Rootsis Karlskoga ringrajal.

Allikas